OGŁOSZENIE
O
UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Na
podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)
unieważniam
postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego o
udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn. Rozbudowa budynku
Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie.
uzasadnienie
Na ogłoszony przetarg wpłynęły oferty 3 wykonawców.
1.
DACH Stawicki Bogdan, ul. Nowowiejskiego 5/8, 09-400 Płock, 317.000,03 zł brutto;
2.
MABO Małgorzata Bober, ul. Płocka 14c, 09-200 Sierpc, 326.058,50 zł brutto;
3. BUDOMEX Sierpc
Sp. z o.o., ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc, 371.144.31 zł brutto.
W wyniku badania ofert przetarg rozstrzygnięto w dniu 26.05.2015 r. na korzyść firmy DACH Stawicki Bogdan, ul. Nowowiejskiego 5/8, 09-400 Płock.
W następstwie złożonych przez wykonawców informacji w trybie art.
181.1 Pzp w dniu 8 czerwca 2015 r. Zamawiający, działając na podstawie art. 181.2 Pzp, uznał za zasadne
powtórzenie czynności w zakresie oceny ofert, w wyniku czego nastąpiła korekta rozstrzygnięcia
postępowania o udzielenie zamówienia, tj. odrzucono ofertę firmy MABO Małgorzata Bober, ul. Płocka 14c,
09-200 Sierpc z uwagi na niezgodny z art. 45.7 Pzp sposób uiszczenia wadium
pieniężnego, a w dniu 13 czerwca 2015 r. minął termin na wniesienia odwołania
przez tę firmę do prezesa KIO. W dniu 9 czerwca 2015 r. firma DACH Stawicki Bogdan, ul. Nowowiejskiego 5/8, 09-400 Płock
złożyła rezygnację z udziału w postępowaniu.
Zawarcie przez Zamawiającego umowy z trzecim
wykonawcą, tj. z firmą BUDOMEX Sierpc Sp. z o.o., ul. Świętokrzyska
2a, 09-200 Sierpc, nie leży w interesie publicznym z uwagi na zaproponowaną przez tę firmę cenę w wysokości 371.144.31 zł brutto, która wprawdzie mieści się w kwocie zabezpieczenia, jaką dysponuje Zamawiający, ale jest o 54.144,28 zł wyższa od oferty najtańszej i o 45.085,81 zł wyższa od oferty Nr 2.
Zamawiający prowadząc postępowanie,
w trakcie którego kosztorys inwestorski Zamawiającego został zweryfikowany
przez rynek wykonawców budowlanych, otrzymał sygnał, że zadanie jest do
wykonania za kwotę poniżej 330.000 zł brutto.
Wobec tego Zamawiający ma podstawę do oczekiwań, że przy powtórzeniu postępowania także możliwe będzie uzyskanie oszczędności. Leży to w interesie publicznym z uwagi na status prawny Zamawiającego będącego jednostką organizacyjną samorządu powiatowego zajmującego się sprawowaniem opieki nad 14 dzieci, który zaoszczędzoną kwotę przeznaczy na zakup wyposażenia do dobudowanych pomieszczeń i przyśpieszy ich użytkowanie przez podopiecznych.
Pojęcie interesu publicznego zostało przedstawione w wykładni Trybunału Konstytucyjnego zawartej w uchwale z 12 marca 1997 r. W świetle tej uchwały interes publiczny to „korzyści uzyskiwane w wyniku realizacji przedsięwzięć służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na administracji rządowej oraz samorządowej realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych związanych z np. z ochroną zdrowia, oświaty, kultury, porządku publicznego”. Do przesłanki
zapisanej w art. 93.1.6 Pzp odnoszą się komentatorzy ustawy Prawo zamówień publicznych (patrz: W. Dzierżanowski, (w:) M. Stachowiak, W. Dzierżanowski, J. Jerzykowski: Prawo zamówień publicznych. Komentarz, s. 316 oraz J. Pieróg, (w:) Prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. 6, s. 234), stwierdzając że postępowanie o zamówienie publiczne w powołaniu się na
tę przesłankę może być unieważnione w każdym czasie, również po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej i powiadomieniu o tym fakcie wykonawców uczestniczących w postępowaniu.
Dyrektor Powiatowego
Domu
Dzieci
w Szczutowie
Nina Gąsiorowska
Szczutowo, 15. 06.2015 r.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O G Ł O S Z E N I E
o przetargu nieograniczonym
Dyrektor
Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie,
ul. 3 Maja 118
ogłasza
przetarg nieograniczony poniżej 5.186.000 euro na wykonanie zadania pn.
Rozbudowa budynku Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącego parterowego budynku Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie o dodatkową powierzchnię 158, 5 mkw. w celu uzyskania 2 pokojów dla zalaczniki_do_siwz.rar
dzieci o pow. 12,54 mkw. i 15.08 mkw.; świetlicy o pow. 21.52 mkw., pokoju cichej nauki o pow.17.08 mkw., pokoju wychowawców o pow. 13.57 mkw., gabinetu dyrektora o pow. 13.02 mkw.,magazynu o pow. 11.28 mkw. i archiwum o pow. 10.84 mkw.
Zadanie obejmuje roboty w branży ogólnobudowlanej, wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej.
Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto:
1) oznakowanie i organizację ruchu na czas realizacji robót,
2) opracowanie planu organizacji budowy oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie zzapisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz.1409 z późn. zm.),
3) utrzymanie obiektu do czasu odbioru bezusterkowego.
1b. Przedmiot zamówienia według CPV – 45200000-9, 45300000-0, 45400000-1 45.21.22.21-1.
2. Realizacja zadania: 30 września 2015 r.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych iwariantowych oraz nie przewiduje możliwości udzielenia zamówieniauzupełniającego.
4. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest dostępna na stronie internetowej Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie www.domdzieciszczutowo.pl oraz BIP Starostwa Powiatowego w Sierpcuwww.sierpc.starostwo.gov.pl. SIWZ można także pobrać w Starostwie Powiatowym w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a, pok. Nr 108.
5. Osobami upoważnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
1) W zakresie przedmiotu zamówienia Nina Gąsiorowska – Dyrektor Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie, ul. 3 Maja 118, tel.(24) 275 16 90, e-mail:dom.dzieci@wp.pl.
2) W zakresie procedury przetargowej: Zdzisław Dumowski - inspektor w Starostwie Powiatowym w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a, pok. Nr 108, tel. (24) 275 91 06, fax (24) 275 91 00 wewn. 144, e-mail: starosta@powiat.sierpc.pl;
6. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, czyli posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego „Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. l ustawy Pzp”, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ostatnich 5 latach (lub z okresu działalności, jeżeli jest prowadzona przez okres krótszy niż 5 lat) wykonali co najmniej 2 zamówienia zbliżone rodzajowo i wartościowo do przedmiotu objętego niniejszym zamówieniem, przez co rozumie się budowę lub rozbudowę budynków użyteczności publicznej lub mieszkalnych i posiadają dokumenty potwierdzające rzetelne wykonanie takich robót. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego załącznika nr 5 do SIWZ - „Doświadczenie zawodowe”, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
dysponują odpowiednim potencjałem technicznym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego „Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. l ustawy Pzp”, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie informacji wraz wymaganymi dokumentami (załącznik nr 2 do SIWZ). Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na tej podstawie na zasadzie spełnia/nie spełnia.
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaiącej wykonanie zamówienia:
Wykonawca potwierdza spełnienie tego warunku poprzez przedłożenie stosownej informacji z banku oraz polisy ubezpieczeniowej.
2. Wykonawca może polegać na, wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (oryginał dokumentu) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - (załącznik nr 6 do SIWZ)
3) udzielą 36-miesięcznej gwarancji na wbudowane materiały i wykonane robotyobjęte przedmiotem umowy;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawieart. 24 ust. 1 Pzp;
5) wniosą wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji RozwojuPrzedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm.).
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminuskładania ofert.
Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Ciechanowie Oddział w Sierpcu
Nr konta: 08 8213 0008 2007 0501 2633 0003 z adnotacją
„Rozbudowa PDD w Szczutowie”
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w Starostwie Powiatowym w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a, pok. Nr 101 lub dołączyć do oferty.
Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 Pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 Pzp.
3. Wykonawcy zgodnie z art. 23 ust. l Pzp mogą wspólnie ubiegać się o udzieleniezamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu izawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy, którzy ubiegająsię wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą odpowiedzialność solidarną zawykonanie umowy.
4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, których ofertaodpowiada zasadom określonym w Pzp i spełnia wymagania określone w niniejszejSIWZ.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania części zadania przezPodwykonawców.
6a. 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków określonych w SIWZ Wykonawcy muszą wraz z podpisaną ofertą – załącznik Nr 1 do SIWZ dostarczyć następujące dokumenty i oświadczenia:
1) Informację o stanie zatrudnienia i potencjale kadrowym przewidzianym dorealizacji zamówienia potwierdzającą posiadanie przez kadrę techniczną,odpowiedzialną za realizację zamówienia, uprawnień budowlanych ze wskazaniemprzynajmniej jednego pracownika posiadającego uprawnienia budowlane dowykonawstwa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane(Dz. U. z 2013 r. poz.1409 z późn. zm.) oraz obowiązującymi aktami wykonawczymido powołanej ustawy, czyli uprawnionego wykonywania samodzielnej funkcjitechnicznej w budownictwie wraz z zaświadczeniem o aktualnej przynależności tegopracownika do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa lub dokumentemrównoważnym potwierdzającym jego przynależność do samorządu zawodowego- załącznik Nr 2do SIWZ;
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (podpisującego ofertę), jeżelinie wynika ono z dokumentu wymienionego w podpunkcie 3);
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisiedo ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu dorejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych niewcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 Pzpstanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ albo przez Pełnomocnika reprezentującegoWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
oraz Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 24 ust. 1Pzp stanowiącym załącznik Nr 3a do SIWZ albo przez Pełnomocnikareprezentującego wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej – Załącznik Nr 4 do SIWZ;
6) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego orazwłaściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega zopłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzjiwłaściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminuskładania ofert;
7) Wykazanie co najmniej 2 robót odpowiadających swoim rodzajem i wartościąrobotom stanowiącym przedmiot zamówienia w ostatnich 5 latach (lub z okresudziałalności, jeżeli jest prowadzona przez okres krótszy niż 5 lat) wykonali conajmniej 2 zamówienia zbliżone rodzajowo i wartościowo do przedmiotu objętegoniniejszym zamówieniem, przez co rozumie się przez co rozumie się budowę lub rozbudowę budynków użyteczności publicznej lub mieszkalnych i posiadadokumenty potwierdzające rzetelne wykonanie takich robót - załącznik Nr 5 doSIWZ;
8) Zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okreskorzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik Nr 6 do SIWZ;
9) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, żeWykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresieprowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 200.000 zł. Przy składaniuofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniaWykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscyWykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonejdziałalności o wartości nie mniejszej niż 200.000 zł;
10) Informację banku, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy,potwierdzającej wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowąWykonawcy nie mniejszą niż cena oferty, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiąceprzed upływem terminu składania ofert;
11) Wypełnione kosztorysy nakładcze;
12) Podpisany wzór umowy - załącznik Nr 7 do SIWZ;
13) Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie, którawyznacza Pełnomocnika umawiających się stron;
14) Dowód wniesienia wadium.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, zamiastdokumentów wymienionych w podpunktach 3-6 składa odpowiedni dokument lubdokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejscezamieszkania, potwierdzające, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społecznelub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzjiwłaściwego organu.
3. Wykonawca, który ma zamiar korzystać z zasobów innego podmiotu w trybie art. 26 ust. 2b Pzp ma obowiązek określić sposób korzystania z tych zasobów i załączyć odpowiednio wypełnione przez inny podmiot zał. Nr 2, 3, 3a, 4 do SIWZ oraz aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. Oferty należy składać w Starostwie Powiatowym w Sierpcu, ul.Świętokrzyska 2a (sekretariat – pok. Nr 101) do dnia 20 maja 2015 r. do godz.9.00.
8. Otwarcie ofert nastąpi 20 maja 2015 r. o godz. 9.30 w Starostwie Powiatowym w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a - sala konferencyjna.
9. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od daty składania ofert.
10. Kryteria wyboru ofert: cena brutto – 100%.
11. Termin związania ofertą – 30 dni.
12. Nie przewiduje się zawierania umowy ramowej.
13. Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
14. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcjielektronicznej.
Dyrektor Powiatowego Domu Dzieci
w Szczutowie
Nina Gąsiorowska
Szczutowo, 04. 05.2015 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OGŁOSZENIE
o rozstrzygnięciu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz.907 z późn. zm.)
informuję, że
na wykonanie zadania pn. Rozbudowa budynku Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie oferty złożyli:
1. DACH Stawicki Bogdan, ul. Nowowiejskiego 5/8, 09-400 Płock,317.000,03 zł brutto;
2. MABO Małgorzata Bober, ul. Płocka 14c, 09-200 Sierpc, 326.058,50 złbrutto;
3. BUDOMEX Sierpc Sp. z o.o., ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc,371.144.31 zł brutto.
Jeden z wykonawców został wezwany w trybie art. 26 ust. 3 Pzp douzupełnienia dokumentów. Wszystkie oferty były ważne
Punktacja dla ofert była następująca: Nr 1 – 10,00 pkt., Nr 2 – 9,72 pkt, Nr 3 – 8,54 pkt.
Wobec powyższego postępowanie rozstrzygnięto na korzyść firmy DACHStawicki Bogdan, ul. Nowowiejskiego 5/8, 09-400 Płock w trybie art. 91 ust.1 Pzp.
Dyrektor Powiatowego Domu Dzieci
w Szczutowie
Nina Gąsiorowska
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szczutowo, 26. 05.2015 r.
OGŁOSZENIE
o korekcie rozstrzygnięcia postępowania w wyniku powtórzenia czynności
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 oraz art. 181 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)
informuję, że
rozstrzygnięcie przetargu na wykonanie zadania pn. Rozbudowa budynku Powiatowego Domu Dzieci w Szczutowie z dnia 26.06.2015 r. zostaje skorygowane w ten sposób, że ofertę Nr 2 firmy MABO Małgorzata Bober, ul. Płocka 14c, 09-200 Sierpc odrzucono na podstawie Rozdziału V.3.1 SIWZ stanowiącego odwołanie do art. 89.1.1 Pzp w związku z naruszeniem art. 45.7 Pzp.
Uzasadnienie
Po zawiadomieniu wykonawców o rozstrzygnięciu w terminie przewidzianym w art. 182.1.2 Pzp na składanie odwołań, tj. do do 5 czerwca 2015 r., wpłynęły do Zamawiającego pisma od 2 wykonawców. Ponieważ pisma nie miały charakteru odwołania skierowanego do Prezesa KIO, Zamawiający uznał je za informacje składane w trybie art. 181.1 Pzp.
W dniu 8 czerwca 2015 r. Zamawiający, działając na podstawie art. 181.2 Pzp, uznał za zasadne powtórzenie czynności w zakresie oceny ofert, w wyniku czego nastąpiła korekta rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia – jak na wstępie, tj. odrzucono ofertę firmy MABO Małgorzata Bober, ul. Płocka 14c, 09-200 Sierpc z uwagi na niezgodny z art. 45.7 Pzp sposób uiszczenia wadium gotówkowego.
Dyrektor Powiatowego Domu Dzieci
w Szczutowie
Nina Gąsiorowska
Szczutowo, 08. 06.2015 r.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Grzegorz Grzemski
- Data udostępnienia w BIP: 2015-06-15
- Informacja zaktualizowana przez: Grzegorz Grzemski
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-06-15 14:03:48
- Liczba odsłon: 1545
- Historia dokumentu: